(i)

Zuurstof blog

Van Disneyland naar koude kermis

Disney Money“Waar is Tucky?”, klinkt een verdrietig stemmetje. Mijn vierjarige dochter is haar beer kwijt. En niet zomaar een beer: dé knuffelbeer die dag in dag uit stevig wordt geknuffeld en ’s avonds mee mag naar bed. Anders kan ze niet slapen. “Waar heb je hem voor het laatst gezien?” Na een diepe frons verschijnt opeens het welbekende lichtje boven haar hoofd: “In het stapelbed van het vakantiehuisje, lekker onder de dekens”. Tja, dat hadden we niet gespot bij de laatste controleronde. En zo begon onze missie ‘breng Tucky terug naar huis’.

Make people happy
Bellen met de klantenservice van Disney’s Davy Crockett Ranch, onderdeel van Disneyland Parijs, waar we magische momenten beleefden. Een fantasiewereld waarin alles – en dan bedoel ik ook alles – van blije cartoonfiguren en flitsende attracties tot en met rare lantaarnpalen en vierkant gesnoeide bomen perfect is verzorgd. Zelfs tijdens de soms lange wachttijden doet Disney er alles aan om hun missie ‘Make people happy’ waar te maken. Entertainment all the way. Die consistente aandacht voor details schept hoge verwachtingen…

Disney DHL

Tegen betaling
Gelukkig bracht de klantenservice goed nieuws: “Een bruine beer? Met een rode strik? Ja, die hebben we gevonden. We kunnen hem opsturen.” Maar daar stopte de service. Want de geliefde beer kwam alleen terug tegen flinke betaling. De slapeloze nachten moesten snel over zijn, dus creditcardnummer doorgegeven. Vol verwachting keek dochterlief elke dag uit naar de postbode. En ja, twee weken (!) later arriveerde het langverwachte pakket. Een gele DHL-zak met een vies ruikende beer erin. Plus een aardig briefje, op een kaal vel, dat wel.

Te hoge verwachtingen?
Was ik zo meegesleept in de Disney-fantasiewereld dat ik kinderlijk hoge verwachtingen had? Ik hoopte op gratis verzending, aankomst in cadeauverpakking en een leuke kinderkaart erbij. Wat we ontvingen, voldeed in ieder geval niet aan Disney’s kernwaarden:

  1. Express yourself (Waar was het logo?)
  2. Celebrate family and friends (Waar was het warme gevoel van een zorgvuldig verpakte beer?)
  3. Follow your dreams (Dromen komen uit – ja, tegen betaling.)

Disney HerenigingEen gemiste kans wat mij betreft. Met een paar eenvoudige aanpassingen had Disneyland de vakantiebeleving wél kunnen onderstrepen. Maakte deze communicatievrouw zich nog druk over de sobere uitvoering, dochterlief was al lang happy herenigd met Tucky-beer.

 

Van Disneyland naar koude kermis
“Waar is Tucky?”, klinkt een verdrietig stemmetje. Mijn vierjarige dochter is haar beer kwijt. En niet zomaar een beer: dé knuffelbeer die dag in dag uit stevig wordt geknuffeld en ’s avonds mee mag naar bed. Anders kan ze niet slapen. “Waar heb je hem voor het laatst gezien?” Na een diepe frons verschijnt opeens het welbekende lichtje boven haar hoofd: “In het stapelbed van het vakantiehuisje, lekker onder de dekens”. Tja, dat hadden we niet gespot bij de laatste controleronde. En zo begon onze missie ‘breng Tucky terug naar huis’.
Make people happy
Bellen met de klantenservice van Disney’s Davy Crockett Ranch, onderdeel van Disneyland Parijs, waar we magische momenten beleefden. Een fantasiewereld waarin alles – en dan bedoel ik ook alles – van blije cartoonfiguren en flitsende attracties tot en met rare lantaarnpalen en vierkant gesnoeide bomen perfect is verzorgd. Zelfs tijdens de soms lange wachttijden doet Disney er alles aan om hun missie ‘Make people happy’ waar te maken. Entertainment all the way. Die consistente aandacht voor details schept hoge verwachtingen…
Tegen betaling
Gelukkig bracht de klantenservice goed nieuws: “Een bruine beer? Met een rode strik? Ja, die hebben we gevonden. We kunnen hem opsturen.” Maar daar stopte de service. Want de geliefde beer kwam alleen terug tegen flinke betaling. De slapeloze nachten moesten snel over zijn, dus creditcardnummer doorgegeven. Vol verwachting keek dochterlief elke dag uit naar de postbode. En ja, twee weken (!) later arriveerde het langverwachte pakket. Een gele DHL-zak met een vies ruikende beer erin. Plus een aardig briefje, op een kaal vel, dat wel.
Te hoge verwachtingen?
Was ik zo meegesleept in de Disney-fantasiewereld dat ik kinderlijk hoge verwachtingen had? Ik hoopte op gratis verzending, aankomst in cadeauverpakking en een leuke kinderkaart erbij. Wat we ontvingen, voldeed in ieder geval niet aan Disney’s kernwaarden:
1. Express yourself (Waar was het logo?)
2. Celebrate family and friends (Waar was het warme gevoel van een zorgvuldig verpakte beer?)
3. Follow your dreams (Dromen komen uit – ja, tegen betaling.)
Een gemiste kans wat mij betreft. Met een paar eenvoudige aanpassingen had Disneyland de vakantiebeleving wél kunnen onderstrepen. Maakte deze communicatievrouw zich nog druk over de sobere uitvoering, dochterlief was al lang happy herenigd met Tucky-beer.

Reacties  

 
#1 Carmine 04-04-2014 17:46
Іn fact wҺen someone doesn't Ƅe aware of aftеr that
its uρ tօ othеr users that theʏ աill assist, sօ hегe іt occurs.


Alѕօ visit my weblog :: Purchase Organic Oils: http://organic-shop.ml
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alle blogs

X

Project: Jaarverslag ZMC

Fotograaf: Jan Jong

www.jjfoto.nl/