(i)

Zuurstof blog

Val-me-niet-lastigregister?

Marketeers zijn gek op een rechtstreeks contact met de consument. In veel branches is een persoonlijke benadering dé manier om een snelle verkoop te sluiten. Pech dat consumenten wel steeds mondiger worden en zelf de controle willen houden over hun persoonlijke communicatielijntjes. En zo ontstaat na een strengere e-mailwetgeving en het bel-me-nietregister nu ook de roep om een bel-niet-aanregister. De hoogste tijd voor een val-me-niet-lastig-ik-bepaal-zelf-wel-hoe-ik-een-keuze-maakregister.

{NOS}tcmid=tcm:5-681977{/NOS}

 

Marketeers en verkopers zijn niet gek. Wilt u liever niet gebeld worden? Dan komen we bij u langs! O, dat wilt u ook niet? Dan wachten we u op bij de supermarkt. Nee-eee! Ik wil zelf bepalen met wie ik praat en hoe ik een keuze maak. Ik wil zelf kiezen welke middelen ik gebruik.

Terwijl sociale media nog steeds 'hot' zijn en de trend van gedeelde ervaringen en kennis zich onontkoombaar voortzet, is de tegenbeweging geboren: asociale verkoop. En daar is iedereen nu dus klaar mee. Vermoedelijk duurt het nog een tijdje, voordat de onvermurwbare verkopers zich daarvan bewust zijn. Het zal wel even duren, voordat ze begrijpen dat ze beter de fans van hun producten en diensten als ambassadeurs kunnen inzetten, dan ze lastig te vallen in hun persoonlijke levenssfeer. Maar goed, voor het zover is, wordt zeker nog menig proefproces gevoerd en een zoveelste register opgezet.

Mensen, word wakker! Een langetermijnrelatie met consumenten vraagt om een benadering waarbij begrip voor de consument en vertrouwen bovenaan staan, niet een snelle babbel en irritatie...


Reacties  

 
#1 Revon Amro 23-12-2013 10:07
Ik word vaker gebeld door neppen reclame's enzo
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alle blogs

X

Project: Vidomes

Fotograaf: Gerritjan Huinink

www.gerritjanhuinink.com