(i)

Zuurstof blog

De stiekemerds van Sanex

Sanex en MarcelAl jaren ben ik een groot fan van Sanex-deodorant. En dan met name van die oranje for men die geen witte strepen in je zwarte shirt achterlaat. Maar sinds vanochtend is dat veranderd…


Reden van mijn merkentrouw voor Sanex oranje zit ‘m vooral in de geur. Niet van dat standaard mintachtige, maar een subtiele lichtzoete, misschien wel kauwgombalachtige geur. Ook erg prettig is het feit dat ik na het sprayen niet in een hoestbui uitbarst. Bij menig andere deodorant heb ik daar wel last van.

Geliefd
Kortom, ik ben blij met Sanex oranje. En daarin ben ik niet de enige: als drogist of supermarkt de deo in de aanbieding gooit, is de blauwe ‘for men’-variant veelal nog volop verkrijgbaar, terwijl ik van de oranje nog maar een paar flesjes vind.

Onlangs heb ik mijn slag weer geslagen. Weet niet meer of het bij Etos of Albert Heijn was, maar de prijs was de moeite van het hamsteren waard. Wel viel me op dat er nog maar een paar flessen met de vertrouwde opdruk en grip stonden, en dat er ook veel nieuwe flessen stonden. Ik dacht: zal wel hetzelfde zijn. Maar wat bleek vanochtend: de geur van de deo in de nieuwe flessen is anders en ik stikte zowat in de uitlaatgassen.

Nieuw!
Hoe kan dit nu, Sanex? Ik ben jullie jaren trouw en dan dit!? Wat me vooral steekt, is dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele waarschuwing op de verpakking stond. Zo van ‘nieuw!’, ‘nu nog adembenemender!’ of ‘nu met de geur van alle andere deo’s!!!’.

Ik geef toe: bij het zien van een sticker ‘vernieuwd’ op een product, dacht ik eerder: ja ja, dat zal wel. Maar nu ben ik overtuigd van de bittere noodzaak. Dus hierbij een oproep aan alle A-merkfabrikanten: doe je iets met de geur, smaak en samenstelling van je product, communiceer het op de verpakking.

De tussenstand in de voorraadkast in Hoofddorp: nog acht flessen Sanex oranje te gaan…

 


Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alle blogs

X

Project: Vidomes

Fotograaf: Gerritjan Huinink

www.gerritjanhuinink.com