(i)

Zuurstof blog

Persoonlijk en relevant s.v.p.

Vorige week ontving ik een persoonlijke uitnodiging van ABN AMRO om langs te komen op ‘mijn kantoor in de buurt’. Dé manier om kennis te maken met het personeel van ‘mijn kantoor’ in… Oss. Oeps! Ten eerste ligt Oss zo’n anderhalf uur bij mij vandaan. En ten tweede doe ik mijn bankzaken bij voorkeur online. Zo maak je geen goede indruk.

Het was Michael Christianen van #2Organize die wel een juiste indruk maakte. Hij wist mij als enige spreker te boeien tijdens de Vakdag Dialogue & Digital Marketing in Rotterdam. Met zijn presentatie ‘Persoonlijk, relevant en cross channel’ legde hij haarfijn uit dat op maat gesneden interactie met consumenten de sleutel tot succes gaat vormen voor bedrijven.

Interactie
Om dat te doen, wordt het steeds belangrijker om gedetailleerde profielen op te bouwen van je klanten. Aan de hand van zo’n zorgvuldig opgebouwd profiel kun je via verschillende kanalen (cross channel) op het gewenste moment de dialoog starten met je klanten. Of een gepast aanbod doen, zoals bol.com dat bijvoorbeeld doet op basis van je bestelhistorie.

Ik word overspoeld met informatie – wie niet! – van bedrijven die voor mij onpersoonlijk en onbelangrijk is, zoals de uitnodiging van ABN AMRO. Via mijn mailbox, brievenbus, Twitter,  Facebook enzovoorts filter ik razendsnel datgene wat voor mij wél relevant is. Dat informatiefilter stel ik steeds fijner af, merk ik.

Relevantie vereist
Google realiseert zich dat maar al te goed. En dus worden mijn ontvangen e-mails in Gmail gesorteerd op relevantie. Bovenaan staan de meest relevante, onderaan de minst relevante. Ook populair is de ‘Vind ik leuk!-button’ bij artikelen op sites. Daarmee bepalen we met z’n allen welke ‘content’ – vanwege relevantie – meer aandacht verdient.

Het begrip “Ken uw klant!” wordt dus steeds belangrijker. Secuur en voorzichtig omgaan met de opgebouwde klantenkennis is overigens net zo belangrijk als de juiste timing. Want een e-mail met “alstublieft, uw persoonlijke kortingscode voor de weekaanbieding ‘kattenbrokken kiloknaller’” kan helemaal verkeerd vallen wanneer je kat gisteren is overreden.

Persoonlijk en relevant s.v.p.
Vorige week ontving ik een persoonlijke uitnodiging van ABN AMRO om langs te komen op ‘mijn kantoor in de buurt’. Dé manier om kennis te maken met het personeel van ‘mijn kantoor’ in… Oss. Oeps! Ten eerste ligt Oss zo’n anderhalf uur bij mij vandaan. En ten tweede doe ik mijn bankzaken bij voorkeur online. Zo maak je geen goede indruk.
Het was Michael Christianen van #2Organize die wel een juiste indruk maakte. Hij wist mij als enige spreker te boeien tijdens de Vakdag Dialogue & Digital Marketing in Rotterdam. Met zijn presentatie ‘Persoonlijk, relevant en cross channel’ legde hij haarfijn uit dat op maat gesneden interactie met consumenten de sleutel tot succes gaat vormen voor bedrijven.
Interactie
Om dat te doen, wordt het steeds belangrijker om gedetailleerde profielen op te bouwen van je klanten. Aan de hand van zo’n zorgvuldig opgebouwd profiel kun je via verschillende kanalen (cross channel) op het gewenste moment de dialoog starten met je klanten. Of een gepast aanbod doen, zoals bol.com dat bijvoorbeeld doet op basis van je bestelhistorie.
Ik word overspoeld met informatie – wie niet! – van bedrijven die voor mij onpersoonlijk en onbelangrijk is, zoals de uitnodiging van ABN AMRO. Via mijn mailbox, brievenbus, Twitter,  Facebook enzovoorts filter ik razendsnel datgene wat voor mij wél relevant is. Dat informatiefilter stel ik steeds fijner af, merk ik.
Relevantie vereist
Google realiseert zich dat maar al te goed. En dus worden mijn ontvangen e-mails in Gmail gesorteerd op relevantie. Bovenaan staan de meest relevante, onderaan de minst relevante. Ook populair is de ‘Vind ik leuk!-button’ bij artikelen op sites. Daarmee bepalen we met z’n allen welke ‘content’ – vanwege relevantie – meer aandacht verdient.
Het begrip “Ken uw klant!” wordt dus steeds belangrijker. Secuur en voorzichtig omgaan met de opgebouwde klantenkennis is overigens net zo belangrijk als de juiste timing. Want een e-mail met “alstublieft, uw persoonlijke kortingscode voor de weekaanbieding ‘kattenbrokken kiloknaller’” kan helemaal verkeerd vallen wanneer je kat gisteren is overreden.

Reacties  

 
#1 Smithd67 03-07-2014 08:28
Where To Purchase AkChlor 250mg Without A Script addefdebfeddggg k
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alle blogs

X

Project: Accounting Plaza

Fotograaf: Joris van Egmond

www.jorisvanegmond.com