Zuurstof blog

Het jolige ziekenhuis volgens Menzis

Met het jaareinde in zicht zien zorgverzekeraars weer graag dat we overstappen. In de reclameblokken buitelen ze over elkaar heen om duidelijk te maken hoe weinig ze van elkaar verschillen. Toen ik de commercial van Menzis zag, geloofde ik mijn ogen niet.

Eén vrolijk ziekenhuis met allemaal dansende en zingende mensen om duidelijk te maken dat Menzis “somehere over the rainbow” aan wachtlijstbemiddeling doet. Nu kom ik regelmatig in het ziekenhuis – gelukkig alleen zakelijk – en, geloof me, ik zie maar weinig patiënten lachend door de gang huppelen of rond hun rijdend infuus zwieren. Een ziekenhuisbezoek is voor veel mensen bittere ernst.

Een stap te ver?
Natuurlijk begrijp ik wel hoe de commercial tot stand is gekomen. De klant roept dat het rainbow-liedje moet terugkomen, dat het merk Menzis fris en positief moet worden geladen, dat er een ziekenhuisomgeving in moet, maar dat het absoluut geen naar beeld mag zijn… Maar lieve Menzis, is dit niet een stap te ver? Wist Rogier van Boxtel wel waarvoor hij zijn stem leende?

“Ja meneer Butterhoff, dat noemen wij nou ‘over the top’.” Nou, Menzis en bureau, ik noem dat ‘kill your darling’. Geen ziekenhuispatiënt die zich herkent in dat beeld. Aha! Of is dat juist de bedoeling van de commercial? Als moderne zorgverzekeraar moet je tenslotte winst maken, en dan heb je helemaal niets aan zieke polishouders. Nee, dan heb je veel liever gezonde mensen die nog nooit een ziekenhuis van binnen hebben gezien. Die het niet erg vinden dat met hun verzekeringsgeld een jolig spotje wordt gemaakt.

Sorry Menzis, maar ik blijf nog even bij De Goudsche. Tenzij die ook zoiets grappigs gaan doen.

Het jolige ziekenhuis volgens Menzis
Met het jaareinde in zicht zien zorgverzekeraars weer graag dat we overstappen. In de reclameblokken buitelen ze over elkaar heen om duidelijk te maken hoe weinig ze van elkaar verschillen. Toen ik de commercial van Menzis zag, geloofde ik mijn ogen niet.
Eén vrolijk ziekenhuis met allemaal dansende en zingende mensen om duidelijk te maken dat Menzis “somehere over the rainbow” aan wachtlijstbemiddeling doet. Nu kom ik regelmatig in het ziekenhuis – gelukkig alleen zakelijk – en, geloof me, ik zie maar weinig patiënten lachend door de gang huppelen of rond hun rijdend infuus zwieren. Een ziekenhuisbezoek is voor veel mensen bittere ernst.
Een stap te ver?
Natuurlijk begrijp ik wel hoe de commercial tot stand is gekomen. De klant roept dat het rainbow-liedje moet terugkomen, dat het merk Menzis fris en positief moet worden geladen, dat er een ziekenhuisomgeving in moet, maar dat het absoluut geen naar beeld mag zijn… Maar lieve Menzis, is dit niet een stap te ver? Wist Rogier van Boxtel wel, waarvoor hij zijn stem leende?
“Ja meneer Butterhoff, dat noemen wij nou ‘over the top’.” Nou, Menzis en bureau, ik noem dat ‘kill your darling’. Geen ziekenhuispatiënt die zich herkent in dat beeld. Aha! Of is dat juist de bedoeling van de commercial? Als moderne zorgverzekeraar moet je tenslotte winst maken, en dan heb je helemaal niets aan zieke polishouders. Nee, dan heb je veel liever gezonde mensen die nog nooit een ziekenhuis van binnen hebben gezien. Die het niet erg vinden dat met hun verzekeringsgeld een jolig spotje wordt gemaakt.
Sorry Menzis, maar ik blijf nog even bij De Goudsche. Tenzij die ook zoiets grappigs gaan doen.

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Alle blogs