LinkedIn Advertising. Bereik je B2B doelgroep met LinkedIn Ads.
LinkedIn is het grootste zakelijke online netwerk. En misschien daarom ook wel onmisbaar als kanaal voor je online marketing strategie. Ideaal om nieuwe zakelijke leads te werven. Je merk meer bekendheid te geven. Of bijvoorbeeld om nieuwe kandidaten te werven voor een specifieke functie. Doelgroepen kun je haarfijn definiëren. Je bepaalt je marketingdoelstelling en zet je creatieve campagnes op. Natuurlijk volledig meetbaar zodat je kunt weten wat de campagne je je oplevert. Maar hoe werkt adverteren op LinkedIn? Wat kun je allemaal met LinkedIn Ads? En is het iets voor jouw bedrijf?
LinkedIn Ads: begin bij de basis
Direct starten met het opzetten van een LinkedIn-campagne is natuurlijk leuk werk (althans…dat vinden wij). Maar begin voordat je gaat adverteren op LinkedIn met het goed opzetten van je LinkedIn-bedrijfspagina. Dit ligt misschien voor de hand, maar het wordt vaak vergeten. Iemand die jouw advertentie op LinkedIn voorbij ziet komen kan doorklikken naar jouw bedrijfspagina. En die bedrijfspresentatie moet er natuurlijk wel goed uit zien.
Zorg voor goede landingpages
Vanuit je LinkedIn advertentiecampagne wil je in de meeste gevallen dat bezoekers doorklikken naar jouw website voor meer informatie. Misschien een ‘open deur’ – maar zorg ervoor dat jouw landingpages er ’top’ uit zien. De juiste relevante informatie voor jouw doelgroep bevat. En met ‘call-to-actions’ aanzet tot actie. In praktijk zien we vaak dat de aandacht vooral uitgaat naar de LinkedIn-campagne zelf. Een LinkedIn-campagne starten heeft pas echt zin als je ook je landingpage goed voor elkaar hebt.
Tip! Installeer LinkedIn Insight Tag
De LinkedIn Insight Tag is een eenvoudige JavaScript-code die je kunt toevoegen aan je website om uitgebreide campagnerapporten te maken en waardevolle inzichten te krijgen over de bezoekers van je website. Zo kun je conversies bij houden, websitebezoekers opnieuw bereiken en extra inzichten krijgen in de achtergrond van leden die reageren op je advertenties. Meer weten over de LinkedIn Insight Tag? Lees dan dit artikel op Frankwatching.
Bepaal je LinkedIn-campagnedoelstelling
Nu je de basis op orde hebt kun je starten met het opzetten van je LinkedIn campagne. De eerste stap is om je campagnedoelstelling te kiezen. LinkedIn biedt een aantal doelstellingen met elk hun eigen functies en advertentiemogelijkheden.
LinkedIn doelgroep targeting
De kracht van LinkedIn is dat het een netwerk is met miljoenen zakelijke gebruikers. Van deze gebruikers zijn veel profielgegevens bekend. Denk aan het soort bedrijf waarvoor ze werken, jaren werkervaring, opleiding, locatie etc. Op basis van deze criteria kun je je eigen doelgroep samenstellen en deze eventueel verder ‘verrijken’ aan de hand van soortgelijke profielen. Zo zorg je ervoor dat jouw advertenties getoond worden aan een relevante doelgroep.
LinkedIn Audience Network
Na het selecteren van je doelgroep geeft LinkedIn de optie om jouw advertenties te tonen in het LinkedIn Audience Network. Binnen het LinkedIn Audience Network zijn partnersites aangesloten waar jouw advertenties ook vertoond kunnen worden.
LinkedIn targeting mogelijkheden:
Naast het zelf definiëren van een doelgroep biedt LinkedIn nog een aantal targeting mogelijkheden:
- ACCOUNT TARGETING
Via een lijst met bedrijfsnamen die je kunt uploaden is het mogelijk om decision makers binnen deze bedrijven te targeten. - REMARKETING
Bezoekers die eerder jouw website bezochten kun je ook als campagnedoelgroep voor LinkedIn gebruiken. Deze remarketing-optie kun je alleen gebruiken als je de LinkedIn Insight tag op jouw website hebt geplaatst. - CONTACT TARGETING
Door je eigen lijsten met e-mailadressen van jouw contacten te uploaden kun je deze – en soortgelijke profielen – targeten in LinkedIn.
De CPC (Cost Per Click) voor campagnes via LinkedIn ligt vaak hoger dan bij bijvoorbeeld adverteren via Facebook en Instagram. Maar het feit dat je een zakelijke doelgroep zo gericht kunt bereiken via LinkedIn maakt het de extra kosten vaak wel waard.
Advertentiemogelijkheden via LinkedIn Ads
Binnen het advertentieplatform van LinkedIn bestaan verschillende advertentiemogelijkheden. Afhankelijk van je gekozen doelstelling kun je kiezen uit:
- GESPONSORDE CONTENT
Dit zijn de advertenties die getoond worden op de nieuwsfeed van gebruikers. Je kunt ervoor kiezen om bestaande berichten op je bedrijfspagina te promoten of om specifieke content te maken die alleen voor de advertentie gebruikt wordt. Maak een ‘Advertentie met één enkele afbeelding’ met een link waar je gebruikers naartoe wilt sturen. Of kies voor een ‘Advertentie met afbeeldingencarrousel’ of ‘Videoadvertentie’. - TEKSTADVERTENTIES
Tekstadvertenties worden aan de rechterkant van het nieuwsoverzicht en bovenin de banner getoond. De advertentie bestaat uit een kop, korte beschrijving, URL en afbeelding (optioneel). - GESPONSORDE INMAIL
Bereik de gewenste doelgroepen via hun LinkedIn postvak. Aan de hand van een aantal criteria kun je een lijst samenstellen waarmee je berichten kunt bezorgen in het postvak IN van jouw doelgroep. Daarnaast kun je ook kiezen om gebruik te maken van ‘Gespreksadvertenties’. Hiermee kun je meerdere actieknoppen instellen die gebruikers naar relevante locaties verwijzen.
Budget, biedstrategie en planning
De laatste stap van het inrichten van je campagne is om je campagnebudget, biedstrategie en planning van je campagne in te stellen. LinkedIn werkt – afhankelijk van je doelstelling – veelal op basis van CPC (Cost per Click). Je betaalt dus per klik en je kunt aangeven hoeveel je wilt betalen per klik op je advertentie.
Hoe kleiner de doelgroep is die je hebt gedefinieerd en hoe meer concurrentie er op een bepaalde doelgroep zit, des te hoger zal je moeten inzetten. Je kunt gebruik maken van het ‘voorgesteld bod’ dat LinkedIn aangeeft bij het maken van je campagne. Wil je dit niet handmatig doen? Selecteer dan ‘Geautomatiseerde biedingen’. Bij deze strategie bepaalt LinkedIn zelf de ideale CPC.
LinkedIn Ads voor jouw bedrijf?
Ben je op zoek naar een online kanaal om een zakelijke doelgroep te bereiken dan kun je eigenlijk niet om LinkedIn heen. Adverteren op LinkedIn is zeker niet lastig, maar het succes hangt wel af van vele factoren. De juiste targeting, goede relevante content (aanbod), kwalitatieve advertenties en de juiste biedstrategie.
Ben je benieuwd of LinkedIn Ads iets voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact op met het team van ZUURSTOF.
SEO-analyse. Monitor jouw website met SEO-tools van Monica.
SEO-analyse en monitoring van jouw website? Maak kennis met Monica! Want Monica is eén handig online dashboard met SEO-tools en social media-, web- en PPC-rapportages. En dat alles voor een scherp maandbedrag. Tools voor SEO-analyse en...
Lees meer: SEO-analyse. Monitor jouw website met SEO-tools van Monica.
SEO Advies: jouw website beter vindbaar maken met zoekmachine-optimalisatie.
Op zoek naar een bureau voor SEO Advies / zoekmachine-optimalisatie? Zuurstof in Amsterdam helpt je graag met SEO Advies in 5 stappen om je website beter vindbaar te maken. Zoekmachine-optimalisatie is een goede methode om meer online...
Lees meer: SEO Advies: jouw website beter vindbaar maken met zoekmachine-optimalisatie.
WordPress website laten maken. Zuurstof bouwt jouw WordPress website.
Een Wordpress website laten maken door Zuurstof heeft zo z'n voordelen. We hebben veel ervaring met het bouwen van websites en webshops in de meest gebruikte open source platforms van dit moment: WordPress en Joomla. Beide website CMS-en zijn zeer gebruiksvriendelijk, onafhankelijk en geschikt voor zowel eenvoudige als meer complexe websites. Daarnaast kunnen we helpen om jouw bedrijf, product of dienst online bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen met online marketing.
Lees meer: WordPress website laten maken. Zuurstof bouwt jouw WordPress website.
Online opmaak met Julia
Creëer zelf professionele documenten met Julia online opmaak van Zuurstof. Een poster voor een evenement, een visitekaartje voor je nieuwe collega of een folder die er goed moet uitzien. Maar het mag niet te veel kosten.
Met onze online opmaak-tool Julia maak je zelf eenvoudig communicatiemiddelen op die er meteen uitzien alsof ze professioneel zijn opgemaakt. Gewoon in je eigen huisstijl en met een drukwaardige pdf als resultaat. Daarmee kun je zelf prints maken of naar de drukker stappen.
Lees meer: Online opmaak met Julia
Communicatiebureau in Amsterdam. Zuurstof en creativiteit voor jouw marketing en communicatie.
Zuurstof is een communicatiebureau in Amsterdam. Met een team van specialisten op het gebied van marketing en communicatie geven we ook jouw communicatie graag een boost.
Of het nu gaat om positionering en strategie. Communicatieadvies, online marketing, ontwikkeling van websites, zoekmachine-optimalisatie, het schrijven van teksten of vormgeving van communicatiemiddelen. Daarmee helpen je graag! Op een prettige manier. Want dat vinden we belangrijk.
Communicatiebureau Zuurstof is gespecialiseerd in vastgoedmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, communicatie in de zorg en B2B-communicatie.
B2B Marketing Communicatie. Bereik jouw B2B-doelgroepen
Zuurstof is een B2B communicatiebureau in Amsterdam. Met ruim twintig jaar ervaring in de B2B marketing communicatie. We helpen we zakelijke dienstverleners zoals Visma, Konica Minolta, Aenergie, City Hub en Liftinstituut om hun diensten stevig in de...
Lees meer: B2B Marketing Communicatie. Bereik jouw B2B-doelgroepen
Video laten maken. Geef jouw bedrijfsvideo, commercial of wervingsvideo extra Zuurstof.
Je wilt een video of commercial laten maken? Leuk! Zuurstof in Amsterdam is een bureau voor marketing en communicatie met veel ervaring in het maken van allerlei soorten video’s. Van bedrijfsfilms tot commercials, of een video voor bijvoorbeeld de...
Lees meer: Video laten maken. Geef jouw bedrijfsvideo, commercial of wervingsvideo extra Zuurstof.
Online Marketing. Bureau Zuurstof voor jouw online marketingstrategie.
Online marketing is een verzameling van alle digitale middelen en technieken om jouw bedrijf, product of dienst online bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen. Denk bij Online marketing bijvoorbeeld aan Display advertising, Social Advertising, Zoekmachine-optimalisatie, Zoekmachine-adverteren en E-mailmarketing. Maar ook je website speelt daarbij een belangrijke rol door bezoekers de juiste informatie en ervaring te bieden over jouw product of dienst.
Lees meer: Online Marketing. Bureau Zuurstof voor jouw online marketingstrategie.
Online jaarverslagen. Boost je jaarverslag met Zuurstof.
Het is waarschijnlijk elk jaar weer een hele klus. Het jaarverslag compleet en goedgekeurd ‘op papier’ te krijgen. Want veelal is een jaarverslag een verplicht werk. En in z’n meest traditionele vorm wordt het nauwelijks...
Lees meer: Online jaarverslagen. Boost je jaarverslag met Zuurstof.
Training SEO schrijven
Met de incompany training ‘SEO schrijven‘ praat onze tekstschrijver jou en je collega’s bij over de do’s en don’ts voor webteksten. Hoe schrijf je een aantrekkelijk tekst die ook goed vindbaar is? Die balans is altijd lastig....
Lees meer: Training SEO schrijven
Infographic laten maken. Infographic in 5 stappen.
Wil je een infographic laten maken? Zuurstof maakt infographics van jouw stappenplan, visie of bijvoorbeeld een nieuwe dienst. Lees in dit artikel hoe we je daarbij helpen in 5 eenvoudige stappen. Wat is een infographic?...
Lees meer: Infographic laten maken. Infographic in 5 stappen.
Vastgoedmarketing. Boost je vastgoedmarketing met Zuurstof.
Vastgoedmarketing. Daar zijn we gespecialiseerd in bij Zuurstof. Met vastgoedmarketing helpen we onze opdrachtgevers zoals projectontwikkelaars, bouwbedrijven, beleggers, makelaars, commerciële verhuurders, gemeenten en woningcorporaties. Zo ondersteunen we hen met nieuwbouwprojecten in de markt te zetten. Of hun bestaande voorraad woningen en/of kantoorruimte te verkopen of te verhuren. Door middel van campagnes en projectsites om de woningen online te verkopen of te verhuren. Marketing van vastgoed doen we onder meer voor vastgoedprojecten van grotere ontwikkelaars / vastgoedbeleggers zoals Vesteda, BPD, Goodman, Lidl Vastgoed en Rock Vastgoed. Geef ook jouw vastgoed een boost met Zuurstof!
Lees meer: Vastgoedmarketing. Boost je vastgoedmarketing met Zuurstof.
Teksten laten schrijven door onze tekstschrijvers. Onze copywriters geven je teksten extra Zuurstof!
Tekstschrijvers (of copywriters) van Zuurstof in Amsterdam schrijven wat af. Veel van onze opdrachtgevers laten teksten door onze copywriters schrijven voor websites, magazines en whitepapers. Maar ook bijvoorbeeld teksten voor concepten en campagnes. Ben je op zoek naar een geschikte tekstschrijver? Zuurstof in Amsterdam is een bureau met een team van ervaren tekstschrijvers. Ze verrassen je graag met doelgroepgerichte teksten, prikkelende zinnen en lichtvoetige woordkeuzes! Benieuwd of een van onze copywriters ook jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op: 020 26 10 944. Geef ook jouw teksten een extra boost met Zuurstof!
Communicatie in de zorg. Geef jouw zorgcommunicatie een boost met Zuurstof.
Communicatie in de zorg is een vak apart. Zuurstof is een communicatiebureau gespecialiseerd in zorgcommunicatie. Met ruim vijftien jaar ervaring bij ziekenhuizen en zorginstellingen zoals Amsterdam UMC, Amsta, Zaans Medisch Centrum, Evean, Fundis, Amaris, Zorgladder weet Zuurstof in Amsterdam waar het op aankomt als het gaat om communicatie en marketing in de zorgsector.
Zo kennen de communicatiedoelgroepen in de zorg door en door. Van cliënt of patiënt. Tot medewerkers en externe stakeholders. En we volgen de ontwikkelingen in de zorg natuurlijk op de voet.
Lees meer: Communicatie in de zorg. Geef jouw zorgcommunicatie een boost met Zuurstof.
Huisstijl laten ontwerpen. Een nieuwe huisstijl met Zuurstof!
Een goede huisstijl ontwerpen is belangrijker dan je denkt. Naast visualisering van de identiteit zorgt de huisstijl voor een duidelijke herkenbaarheid naar je doelgroepen en een efficiëntere manier van communiceren. Een logo ontwerpen is een goed begin, maar het draait...
Lees meer: Huisstijl laten ontwerpen. Een nieuwe huisstijl met Zuurstof!
Arbeidsmarktcommunicatie. Werving van personeel met Zuurstof.
Op zoek naar een bureau voor arbeidsmarktcommunicatie? Of een uitnodigende wervingscampagne? Zuurstof helpt je graag met het werven van geschikte medewerkers. Hoe bereik je je doelgroep? En waarom moeten kandidaten nu juist bij jouw bedrijf solliciteren? Wat maakt jouw bedrijf een aantrekkelijke werkgever? Het aanbod aan off- en online media is groot. Tja, in welke media heeft het dan nog zin om te plaatsen?
Lees meer: Arbeidsmarktcommunicatie. Werving van personeel met Zuurstof.
Explanimation laten maken: Explanimations met Zuurstof!
Wil je een explanimation (uitleganimatie) laten maken? Zuurstof maakt animaties met impact! Heb jij een langer verhaal, visie of bijvoorbeeld een nieuwe dienst? En die wil je graag in een pakkende explanimation omzetten? Lees in dit artikel hoe Zuurstof je daarbij helpt in 6 simpele stappen.
Lees meer: Explanimation laten maken: Explanimations met Zuurstof!
Online marketing tools
Online marketing tools kunnen je dagelijkse marketingwerkzaamheden een stuk gemakkelijker maken. De mogelijkheden om je merk, product of organisatie online te presenteren, groeien met de dag. Met cmcom.nl, ons platform voor crossmedia communicatie, bieden we je drie online marketing tools waarmee je je online communicatie eenvoudig invult en volgt.
Lees meer: Online marketing tools
E-mailmarketing met Sophie
Voor verschillende klanten bewijst onze tool 'Sophie' voor e-mailmarketing inmiddels haar diensten. Of het nu gaat om een maandelijkse online nieuwsbrief, een eenmalige verkoopactie of een persoonlijke e-mailgroet rond verjaardag of feestdagen, Sophie regelt al het online verzendwerk en regelt ook de eventuele afhandeling.
Lees meer: E-mailmarketing met Sophie
Bloggen. Lees onze 7 tips over bloggen!
Je wilt starten met bloggen. Of misschien blog je al een tijdje. Maar hoe dat je dat eigenlijk? Wil je een online conversatie opstarten met een blog die het bezoek aan je website verhoogt? Dan moet je blog interessant zijn om te lezen. We geven je 7 tips over bloggen!
Lees meer: Bloggen. Lees onze 7 tips over bloggen!